محمد علی‌آبادی، رئیس سازمان تربیت‌بدنی در ارتباط با وضعیت نامزد ‌شدن یا نشدنش برای انتخابات کمیته ملی المپیک، گفت:

«منتظر نظر نهایی اعضای مجمع هستم. اگر آنها این موضوع را به نفع ورزش دانسته و معتقد باشند این امر ورزش ما را به پیشرفت می‌رساند، این کار را انجام خواهم داد اما هنوز واقعا تصمیمی ‌در این باره نگرفته‌ام.»وی در پاسخ به این سوال که آیا حضورش در راس کمیته ملی المپیک را به نفع ورزش می‌داند؟ گفت: «در این المپیک و المپیک‌های قبل جایی که تیم‌های ما می‌بردند همه جمع می‌شدیم و شادی را تقسیم می‌کردیم و هر بار شکست و باخت و کمبودی داشتیم، مشخص نبود چه کسی باید جوابگو باشد. یکی‌شدن و یکپارچگی مجموعه مدیریت این دو نهاد ورزشی، این حسن را دارد که هم یک شخص پاسخگو داریم و هم وحدت مدیریت ایجاد می‌شود.»

علی‌آبادی ادامه داد: «این کار از انجام هزینه‌های موازی و دوگانه نیز جلوگیری خواهد کرد. آنچه که از دوستان سوال کرده و در تاریخ ورزش هم دیده‌ام، می‌گویند وقتی که ریاست این دو نهاد یکی بوده، بهتر نتیجه گرفته‌ایم. اینها منافع هماهنگی سازمان و کمیته است اما ممکن است در کنارش یک سری مسائل دیگر هم داشته باشد که همه را باید تحلیل کرد.»

رئیس سازمان تربیت‌بدنی در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی و یکپارچگی سازمان و کمیته NGO بودن کمیته ملی المپیک را زیرسوال نمی‌برد،  به ایسنا گفت: «کمیته ملی المپیک اساسنامه دارد که به تایید IOC رسیده است و باید براساس این اساسنامه عمل کرد. زمان هاشمی‌طبا، داودی و غفوری‌فرد هم این اتفاق افتاده است.»وی درباره اظهارات اخیر نمایندگان مجلس درباره احتمال حضور علی‌آبادی در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: «نمایندگان مجلس، نماینده‌های مردم هستند. می‌توانند در حیطه‌های مختلف نظر بدهند و این حق را دارند اما در رابطه با این موضوع تا به حال کسی نظری نداده است.»

محمد علی‌آبادی هم‌چنین درباره بحث حق پخش تلویزیونی و مبلغ آن نیز خاطرنشان کرد: «مقرر شده است که صداوسیما هر سال 10 میلیارد تومان بابت حق پخش بپردازد. از صداوسیما تشکر می‌کنم. خیلی زحمت کشیده شده بود تا توانستیم چهار باشگاه را به لیگ حرفه‌ای آسیا ببریم. این کار، کار بسیار بزرگی بود و حیف بود که زحمات فدراسیون فوتبال به هدر برود.»

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف 6 میلیارد تومان تبلیغات دور زمین فوتبال چه می‌شود؟ گفت: «با اینکه مبلغ تبلیغات میلیارد هم نمی‌شود اما قرار شده کل این مبلغ هم واگذار شود. البته حالا شروع کار است. صداوسیما هم صمیمیت به خرج داده تا مشکل حل شود و خوشبختانه به توافق رسیده‌ایم.» علی‌آبادی در پایان تاکید کرد: «طرف قرارداد با صداوسیما، فدراسیون فوتبال است و سازمان تربیت‌بدنی به این مسئله کاری ندارد.»

کد خبر 65239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز